2014. szeptember 17., szerda

Elvonási tünetek

Elég rosszul viseltük ezeket az esős heteket. Tündérbogyóval át kellett állnunk benti üzemmódba ami nem nagyon tetszett egyikünknek sem. Ezer benti dologgal el vagyok maradva, de csak téblábolok a házban és kifelé vágyódom, majd közösen vágyódunk....Aztán fancsali képpel nekiállunk.... Napirendet átvariálni, szórakoztató programokat kitalálni számára amit persze felnőtt eszközökkel kell játszani. Tök fölöslegesen van egy hordónyi gyerekjátékunk, nem játszik szinte semmivel, inkább mos, főz, takarít a saját módján. Legjobban az én fogkefémmel vagy körömkefémmel szereti sikálni a padlót.... a DM tuti miattunk lett csilliárdos.....Szerencsére a könyveket nagyon szereti, így két olvasás között közösen főzünk, mosunk, takarítunk. Még mindig napi 2x alszik, az egy alvás kevés, mert délutánra eléggé kis hisztikriszti, látszik rajta, hogy nagyon fárasztó a házimunka.
Első szava a cizzár volt, majd a csecse, jelenleg folyékonyan kimondja, hogy összeszed napi 100x amikor direkt kirázza a kölesgolyóját/szőlőjét/málnáját/áfonyáját és egyéb rágcsáját a tányérkájából, hogy össze tudja szedni....egy részét, a többit persze majd nyanya összeszed. Az anya még mindig nyanya, az apa nem apa, nem papa, hanem paaapa (mindig mondom, hogy a-pa, hátha leesik neki, de nem, paaaaapa. Érdekes, hogy a számomra bonyolultabbnak vélt szavakat könnyebben kimondja.
Szóval az egyik pihiidőben azzal próbáltam tompítani elvonási tüneteimet, hogy a Pinteresten nézegettem virágos képeket. Mimástnézegethettemvolna. ÉÉSSSSS megláttam ez a három képet. Love at firstlátás. Tervben volt, hogy a terasz elé szeretnék még pár virágot, így azonnal megszületett a döntés, nincs mese. A konyhakertben jövőre minőségi változás várható, lesznek ágyásszegélyek, utak, gyümifák, fűszeres és virágágyások, így az egynyári növények területe igencsak lecsökken és talán nem úgy fog kinézni minden szeptemberben a konyhakert mint a .....valahogy július végén lelassulunk, egy kicsit belefáradunk a midennapi robotba, de nagymamám megnyugtatott is meg nem is, hogy ez normális, de attól még csinálni kell. Nagymamám még mindig kenterbe ver minket konyhakertügyileg, pedig iszonyatosan fáj a lába (ki van kopva a térde, csak bottal tud közlekedni) nagyjából 3x akkora területet művel meg. 

A konyhakertbe megy eme két álomkép manifesztációja ami elég nagy motiváció lesz számomra, hogy ne csak az első kertben lógjak folyton. Már ezért megéri megcsinálni a málnabokor két oldalára.


Benne lévő virágok (amiket felismertem): fehér bugás lángvirág, bíbor kasvirág, piros gólyaorr?(elöl lila), nádtippan, valami alacsonyabb sás japán? + még egy alacsony sás aminek arany szélű  a levele + hátul van valami aranysárga virágú, előfordulhat, hogy aranyvessző, vagy az a sárga virágú félfás gyönyörűség amit a kertészetben láttam és nem tudták megmondani a nevét :-( Sárga virága van és egyenesen felfelé tör minden egyes szára, de a levélzete, virága és azoknak elhelyezkedése miatt messziről úgy néz ki mintha évelő díszgyertya lenne.


Benne lévő virágok: rózsaszín cickafark, bánsági szamárkenyér, amerikai díszköles, méhbalzsam, és korbácsliliom. A rakétára először azt hittem, hogy bimbós gyűszűvirág és nagyon elszontyolodtam, mert gyerekes kertbe nem ajánlott, mivel erősen mérgező, főleg olyan gyerekes kertbe nem mint a miénk, mert Tündérbogyó erősen rá van kattanva a virágokra. Képes lefeküdni, hogy meg tudja szaglászni és imádja őket tapogatni, simogatni. Jelenleg a méhbalzsam nagy kedvence az illata miatt, a léggömbvirág meg a cuki kis bimbói miatt. Napi szinten szeretné levarázsolni róla és meghammázni.

Álom konyhakert. Ágyások szegéllyel, úttal,  futtatórácsokkal, virágokkal.



Tündér( a ló, ha nem lenne elég egyértelmű) épp a két málnabokor között áll, melyeknek 2 oldalán szeretnék 2 virágágyást csinálni. A thuják természetesen mennek.


Harmadik szépecske:


A terasz előtt csak reggel süt a nap, így oda tökéletes lesz. Tollbugák, palástfüvek, árnyéki sás, szellőrózsa és középre egy szép hortenzia fog kerülni.

A történethez még annyi, hogy eddig nagyon, de nagyon nem tetszettek se a díszfűvek, se a sások. Valószínűleg nem olyan környezetben voltak, valahogy túl zöld volt eddig mindenhol ahol láttam.

2 megjegyzés:

  1. Mindig klassz képeket találsz, és öröm olvasni a terveket is. Nekem is egy ilyen konyhakertre fáj a fogam, sok virágot vetettem is bele idén, aztán nem keltek ki.:( Nem baj. Új év, új kert, új remények, új tervek. Hajrá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Próbálom kihozni a maximumot a kertből és az a legfőbb cél, hogy egy olyat alkossunk meg amit könnyebben rendben lehet tartani (nekem csak akkor szép egy konyhakert ha gazmentes, minden palánta úgy áll mint a katonatiszt és társai, gondolom azért, mert mindkét nagymamámnál ezt láttam. Rengeteg energiát felemészt, hogy így nézzen ki, amikor meg elcsúszok - mert állandó időhiányban szenvedek még így is, hogy itthon vagyok, de szerintem neked ezt nem kell ecsetelni, nem is tudom elképzelni, hogy 3 lurkó mellett hogy bírod- akkor meg azt sem tudom, hogy hogy kezdjek neki és még az életkedvem is elmegy, hogy már megint nem sikerült és napokig ki sem megyek. Aztán jön Apa és egy nap alatt felkapálja az egészet...., csak az a baj, hogy már akkor avatkozik be amikor én már teljesen el vagyok keseredve. Na mindegy, az a cél, hogyha egyedül is kell csinálnom akkor is bírjam és ne ásson maga alá a sok meló.
      Még van pár csecse képem :-)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...